תאונת דרכים

משרדנו בעל ניסיון של למעלה מ-20 שנים בטיפול בנפגעי תאונות דרכים. אנו מלווים אתכם מרגע פתיחת התיק במשרדנו ועד לקבלת הפיצוי המקסימלי. שכר הטרחה משולם מתוך סכום הפיצוי שתקבלו, כך שאתם יכולים להתרכז בהחלמה ואנו נדאג לכל השאר.

מי זכאי לקבל פיצוי בגין תאונת דרכים?

לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975, כל אדם אשר נגרם לו נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי ולמטרות תחבורה יהיה זכאי לפיצוי כספי בהתאם לקבוע בחוק.

חשוב לדעת:

אין זה משנה אם אתה הוא האשם בגרימת התאונה ו/או הנהג עמו נסעת. אם היית מעורב בתאונת דרכים – אתה רשאי להגיש תביעה באמצעות עורך דין תאונות דרכים וזכאי לפיצוי בכפוף לתנאים הקיימים בחוק.

מהי תאונת דרכים?

תאונת דרכים על פי החוק היא "מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה". כלומר, אם נהגת ברכבך ובמהלך הנסיעה ארעה לך תאונה – אירוע זה נחשב לתאונת דרכים (בכפוף לתנאים הקיימים בחוק). יש לציין כי בהגדרה "תאונת דרכים" כקבוע בחוק, קיימים מקרים נוספים הנכנסים תחת הגדרה זו.

מהו נזק גוף בעקבות תאונת דרכים?

נזק גוף הוא פגיעה או ליקוי גופני, נפשי או שכלי, מוות ומחלה וכן פגיעה בהתקן הדרוש לתפקוד אחד מאברי הגוף שהיה מחובר לגוף בעת התאונה (כגון פגיעה בקוצב לב).

מהו שימוש ברכב מנועי בתאונת דרכים?

שימוש ברכב מנועי יכול להיות אחד מאלה: נסיעה ברכב, כניסה או ירידה מרכב, החנייתו, דחיפה או גרירת הרכב, טיפול ו/או תיקון דרך (למשל – החלפת גלגל על ידיך או על ידי אדם אחר שלא במסגרת עבודתו), הידרדרות או התהפכות של רכב וכן נפילה של חלק מרכב או מטענו תוך כדי נסיעה.

פירוט כל השימושים ברכב מנועי מופיע בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975. יודגש כי חלק מהמפורט בהגדרה הורחב או צומצם בפסיקת בית המשפט, ועל כן, אם עשית שימוש ברכב ואינך בטוח שהוא נכנס תחת ההגדרה "שימוש" כמפורט בחוק, מומלץ להתייעץ עם עורך דין תאונת דרכים המתמחה בתחום זה .

מהו רכב מנועי?

על פי ההגדרה בחוק, רכב מנועי הינו "רכב הנע בכוח מכני על פני הקרקע ועיקר ייעודו לשמש לתחבורה יבשתית". כלומר, רכבך הפרטי ייכנס להגדרה של "רכב מנועי". כמו כן, רכבת, טרקטור, מכונה ניידת הכשירה לנוע בכוח מכני ורכב הנגרר על ידי רכב מנועי – ייחשבו גם הם ל"רכב מנועי". אם לדוגמה, נסעת ברכבת, ובתום הנסיעה, בעודך יורד, החלקת על מדרגות הרכבת ונגרמו לך נזקי גוף, תהיה זכאי לפיצוי. אם אינך בטוח, פנה לעו"ד תאונות דרכים שיוכל לבחון את נסיבות האירוע ולהנחות אותך בהתאם.

שים לב:  כיסא גלגלים, עגלת נכים ומדרגות נכות אינם נחשבים ל"רכב מנועי".

את מי תובעים בתביעת תאונת דרכים?

נהג שנפגע בתאונת דרכים עם רכבו, יתבע את חברת הביטוח המבטחת את רכבו בביטוח חובה. אם למשל נהגת ברכבך ורכב אחר שחלף לידך פגע ברכבך ונגרמו לך נזקי גוף, יהיה עליך לתבוע את חברת הביטוח המבטחת את רכבך באמצעות עו"ד תאונות דרכים. אם נגרמו נזקי גוף גם לנהג אשר פגע בך, הוא יתבע את חברת הביטוח המבטחת את רכבו בביטוח חובה.

במקרה בו נסעת ברכב הנהוג על ידי אדם אחר ונפגעת בתאונת דרכים, עליך לתבוע את חברת הביטוח המבטחת את הרכב בו נסעת באמצעות עו"ד תאונות דרכים. אם נפגעת כהולך רגל – עליך לתבוע את חברת הביטוח של הרכב הפוגע באמצעות עו"ד תאונות דרכים.

את מי תובעים כאשר אין לרכב אין ביטוח?

אם נסעת ברכב שאינו מבוטח בביטוח חובה, הנהוג על ידי אדם אחר, ונפגעת בתאונת דרכים, הנך יכול לתבוע את קרנית באמצעות עו"ד תאונות דרכים – קרן אשר הוקמה במטרה לפצות נפגעי תאונת דרכים במקרים מהסוג הזה. כמו כן, הולך רגל אשר נפגע על ידי רכב שאינו מבוטח בביטוח חובה או לחלופין נפגע בתאונת "פגע וברח", יכול גם הוא לתבוע את קרנית. בכל מקרה בו אינך בטוח את מי עליך לתבוע, כדאי להתייעץ עם עו"ד תאונת דרכים המתמחה בנושא.

כיצד נקבע גובה הפיצוי לו הנך זכאי בתביעת תאונת דרכים?

גובה הפיצוי לו הנך זכאי נקבע לפי שני מדדים עיקריים: גובה הנכות שנותרה לך (אם נותרה כזו), ונתוניך האישיים.

נכותך תיקבע על ידי מומחה רפואי אשר ימונה באמצעות בית המשפט, וזאת בהתבסס על קובץ התקנות של המוסד לביטוח לאומי. קביעת המומחה הרפואי מחייבת את הצדדים ובית המשפט. כלומר, אם נגרמה לך פגיעה אורתופדית, אזי המומחה הרפואי שיבדוק אותך יהיה מומחה בתחום האורתופדיה.

במקרה בו תאונת הדרכים היא גם תאונת עבודה, אזי באפשרותך להיבדק על ידי ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי, וקביעתה, באשר לגובה נכותך, תחייב את הצדדים ואת בית המשפט. במקרה של תאונת עבודה, מומלץ לפעול על פי ההנחיות בנושא.

בית המשפט, בבואו לפסוק לך פיצויים, בודק את נתוניך האישיים: גילך, גובה שכרך לפני התאונה ולאחריה, מהו עיסוקך, מה הן ההוצאות שנגרמו לך עקב התאונה, האם נזקקת לעזרה וכו'.

אז מה עושים אם הייתי מעורב בתאונת דרכים?

אם ארעה לך תאונת דרכים, מומלץ לפעול באופן הבא –

1.      עליך לשמור את כל המסמכים הרפואיים הקשורים לתאונה המצויים ברשותך, ובאם הנך נזקק לטיפול רפואי עקב התאונה, דאג

לציין זאת בפני הרופא המטפל.

2.      יש לדווח למשטרה על האירוע.

3.      עליך לשמור ברשותך עותק של רישיון הרכב, תעודת ביטוח חובה ורישיון נהיגה המתאימים לזמנים הרלוונטיים ליום התאונה.

4.    חשוב לשמור את כל הקבלות בגין ההוצאות שנגרמו לך עקב התאונה, לרבות קבלות בגין נסיעות, רכישת תרופות, עזרת צד ג' וכו'.

5.     יש להימנע מלשוחח עם חוקרי הביטוח.

6. לפנות לעורך דין תאונות דרכים להמשך טיפול. למשרדנו ניסיון רב בטיפול בתביעות נפגעי תאונות דרכים. אנו נפעל להשגת הפיצוי

המקסימלי המגיע לכם, ונלווה אתכם עד לקבלת הפיצוי המבוקש. פנו אלינו לקבלת ייעוץ ללא עלות ולקבלת הנחיות כיצד לפעול

ועו"ד תאונות דרכים ישוחח אתכם.

כל האמור באתר זה אינו בא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי ו/או חוות דעת מעורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד. אין באמור להיות תוכן מדויק ו/או עדכני, והמסתמך על מידע זה עושה זאת על אחריותו ועל דעת עצמו בלבד. מומלץ בכל מקרה לפנות לייעוץ משפטי .

כל הזכויות שמורות לעו"ד ויקטוריה קובריגה ממשרד עו"ד קובריגה -מגל עו"ד תאונות דרכים המתמחים בניהול תיקי נפגעים עקב תאונות דרכים, תאונות דרכים ועבודה, תאונות אופנוע, תאונות אוטובוס וכדומה.